är jag reputerlig?

Det ordet – reputerlig – hade jag innan igår inte en aning om att det fanns. På annan plats i cyberymden nämndes jag utan namn som en välrenommerad prästman. Det var i denna text av Dag Sandahl och kom sig av att någon – inte jag! – försörjt honom med innehållet i en ”diskussion” i Facebookgruppen Prästkollegor utifrån en tidigare text från hans tangentbord som jag länkat till där – denna.

 

Jag skall inte här kommentera och värdera kommentarstråden i Prästkollegor mer än att säga att utfall och tonfall blev helt annat än vad jag, måhända naivt, trodde det skulle bli. Personangrepp på och psykologiserat nonsens kring Dags första text jag länkat till var tydligen mer intressant än det sakliga innehållet i hela texten. I Prästkollegor har jag framfört min häpnad över detta men väljer att inte här plåga dig, noble Bloggläsius, vidare med saken mer än att säga att Dags referat i sin andra text, här den första länken, stämmer ganska bra.

 

Att jag beskrevs som prästman väckte ingen undran. Om jag förtjänar epitetet välrenommerad kan jag själv inte avgöra. På skoj valde jag att leta synonymer till ordet och internet levererade då bland annat reputerlig. Kul ord! Om jag skall sätta det i mitt CV vette katten men lite piffigt är det att till en förvånad allmänhet kunna säga: Det finns faktiskt en och annan som anser mig reputerlig.


Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Ett rekorderligt fruntimmer är väl den feminina motsvarigheten? ;-)

2021-02-09 @ 15:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0