320 vers 2

 

Igår kväll skrev jag på Facebook men utan rubriken nedanstående text. Jag sätter den också här då jag vet att en del bloggläsare inte Facebook eller är mina så kallade ”vänner” där.

 

Rubriken här syftar på en psalm i psalmboken – googla.

 

Varför?

 

Varför gör jag det ”onödiga” i att själv baka det bröd jag avser använda i Veckomässor jag fått förtroende att leda? Inköpt bröd finns ju i kyrkan.

Egentligen har jag ingen aning mer än att det blir en del av min egen förberedelse. Knåda både deg och tankar - typ.

Dessutom skall det inte användas förrän onsdagkväll om en och en halv vecka. Tänkt var nu på onsdag men jag fick byta en vecka framåt till den 22:a då vi planerar att vår lilla roadtrip skall ha fått sin hemkomst innan Mässan 18.30. För säkerhets skull är alltså brödet redan bakat och i fuktig duk lagt i frysen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0