mystiska siffror

Nu bär det snart iväg. Jag har löst nästan alla packningsproblem. Det blir läpp-tippen och ett USB-minne som får åka. Det väger kilot mindre än den nya som fungerar bättre utanför sig själv – mot nätet alltså. Men jag vet ju inget om hur nätet över huvud taget fungerar dit vi ska så det kan bli sparsamt med blogguppdateringar den kommande veckan.

 

Men det beror inte bara på nätkontakter. Jag åker ju inte på semester för att blogga. Jag åker för att bada, sola, läsa, vandra, fundera – allt tillsammans med madammen i mitt liv. Men lite skriva blir det nog – det roas jag ju av. Och i alla fall blir det publicering i kategorierna Speciella resor och Predikaren 12:12 och kanske Exe-geten bräker när jag kommer hem och återfår husnyckeln av grannen som bevakar och utövar hustillsyn när vi är borta. Och han har hund!

 

Ett tag var statistikfunktionen borta från platsen där jag skriver in det som skall läsas här. Gick inte att se hur många besök jag haft – unika IP-adresser respektive antal lästa inlägg. Nu är den tillbaka och ser ut som ovan – klicka på bilden blir den större.

Det är ännu mer differentierat nu. IP-adresser och mobila besökare och antalet lästa inlägg. Kurvorna och staplarna pekar uppåt. Jag vet inte vad det beror på. Har min blogg börjar intressera fler? Var de gamla IP-noteringar både datorer och läsplattor/telefoner som nu delas upp i staplarna? Eller har mobila besökare inte räknats förr men kommit till nu?

Lite mystiska siffror är det – men egentligen inte viktigt.

 

Klockan 03.00 far vi. Det betyder på Kallax vid 4-tiden. Planet lättar 06.00.

Lämpligt med lite slummer nu – eller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0