lejonen röt!

Så var då hockey-VM över för denna gång.
Det är bara att buga, bocka och gratulera Finland.
Många gånger i historien har Sverige vunnit på sätt som ur finsk synvinkel varit pinsamma – ur svensk givetvis härliga. Ikväll blev det tvärtom. Två perioder fungerade det hela men i slut-tredjedelen devalverade lejonen, kronorna alldeles – tills de svenske gav upp och växlade ner sig själva. Finland har tidigare årtionden varit något av en lillebror – om än en välväxt sådan – men måste nu av alla ses som en jämlike och fast Fast bättre ikväll.


Kommentarer
Postat av: Egon Berglund

Jag "fick" inte se matchen, såg bara segerceremonin, jag hoppas det var rent spel och inte en hatmatch . Jag unnar vårt broderfolk att vinna någon gång också.

2011-05-16 @ 06:46:07
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/
Postat av: Kyrkvärd på lunch

Detta nedan skrev jag på en A4 och bjöd på kakor dagen till ära :)



De flesta accepterade att ta en kaka.



Med vänlig hälsning



Nils S.



6-1

Det viktigaste är inte att vinna, utan att vinna S T O R T över Sverige.



Grattis Sverige till VM-silver och 3:e platsen i Eurovision Song contest



2011-05-16 @ 11:39:17
Postat av: Stig Su

Grattis till kyrkvärd på lunch! :-)

2011-05-16 @ 21:41:58
URL: http://stigsundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0