flykt norrut - 4

Vad det är för väder hemma och nere vid kusten har jag ingen aning om. Dessutom är det inte intressant eftersom jag ju inte är där. Det är ju här jag är – i fjällen med ett par plusgrader, massor med snö och växlande molnighet med svag vind. Livet är som vi brukade säga: Bara bulla! 

Liftar och backar fick vara ifred idag. I stället spändes löparskidorna fast under fossingarna och jag och madammen kajkade iväg längs Rallarvägen mor Tornehamn och kapellet där. Märklig tur. För två år sedan gjorde vi samma resa. Då hade det kommit en massa nysnö vilket gjorde att vi fick spåra och fann att allt underlag frysfastnade under skidorna. Idag fastnade inte ens en kvadratcentimeter av skidorna mot underlaget. Slint och halk hur klistriga skidorna än gjordes.

Dock kom vi framåt. Nådde Tornehamns kyrka och konstaterade att en massa snö blockerade dörren. Nederbörden röjdes undan med hjälp av på platsen befintlig spade. Då kyrkan likt alla goda Gudshus var olåst kunde vi således inträda i densamma och där bland annat förtära vår mjölkchoklad.

Väl hemma dusch och väntan på middag på hotellet kl 18.00. En av dagen händelser alltså.

Andra händelser har vi hört på radion.
Vi skall få nya slantar med nytt folk på sedlarna. Garbo, Bergman, Astrid Lindgren med fler bemärkta svenskar skall ersätta döda kungar och andra herremän. Bra. Visst hade man kunnat tänka sig andra typer men det viktiga är att monarkin inte längre ges smygreklam – typ.
En del Centerpartister önskar att Maud Olofsson skall avgå – vilket vore en händelse att se fram emot. Hennes kritiker menar att senaste valet gick dåligt eftersom hon – och andra – inte lyckades föra ut partiets politik. Så tror inte jag. Centerns katastrofval berodde på att de fick ut sin ”politik”. De gjorde sig tydliga som håglöst stödparti till Moderaterna och då kastade många trotjänare in handduken.

I morgon eftermiddag kommer Tyra!
Det, mina vänner, är en händelse!!!

Och ikväll är det ett avsnitt av The Event. Om 272 minuter.


Kommentarer
Postat av: A-K Roth

Å andra sidan fanns de som liksom jag lade sin röst på Maud för att hon talar rakt och tydligt, inte hymlar, och för att jag näppeligen kunde ge min röst till något parti i en allians som tar in Lars Ohly i värmen. Antifeminist där. :)

2011-04-09 @ 14:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0