27 januari



Idag den 27:e januari uppmärksammas årsdagen av Förintelsen. Troligen hinner det bli den 28:e innan detta korta inlägg är färdigskrivet men jag ville i alla fall påbörja det rätt dag. När tid medger skall jag ge en längre presentation av hur temat behandlades å den arbetsplats jag har förmånen att få befinna mig på. Mer kommer alltså!!

Dessutom har jag gjort smärre justeringar i de angivna länkarna till höger och en bit ner här på bloggen. Länken andreas har kompletterats med hans efternamn. Länken kamrat Laestander har tagits bort eftersom han meddelat att hans bloggande upphör. Dessutom har han tagit väck sin blogg från nätet.

PS: Bilden - välkänt motiv - har jag själv tagit vid en veckolång vistelse nära Auschwitz för några år sedan. Mina intryck från den resan finns i en serie blogginlägg under kategorien Speciella resor till höger. DS.

Kommentarer
Postat av: Egon Berglund

Folkmordet på judarna var i storlek och ondska det mest fruktansvärda i Europas historia. Men vi säger det får inte upprepas, men ännu har vi inte lärt oss se när det sker. Jag länkar till en god vän flykting från Bosnien hon klarade sig med livet i behåll men vi vet många av hennes landsmän mördades, det hände i Europa bara för 16 år sen.

http://forumforfrihet.blogspot.com/2010/01/den-27-e-januari.html

2010-01-28 @ 06:39:35
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0