XYL 252


Bilhandlandet med därtill hörande beslutsångest väckte att döma av kommentarer till förra inlägget ett visst intresse. För att tillmötesgå detta behov av vetande samt allmänhetens generella nyfikenhet publiceras härmed en bild och en del fakta relaterat till nyinköpet.

Alltsammans handlar om en Volvo S40 1,6 Kinetic (vad det sista siffrandet och konstigordandet innebär begriper jag inte). Den tillverkades under maj månad 2006 och registrerades första gången i augusti samma år. Mätarinställningen vid förvärvet igår var ca 1520,1 mil så den bör väl betraktas som ganska ny - typ. Färgen exteriört som efterfrågas särskilt av signaturen SSu (om vilken jag brukar säga att jag vad han heter och jag vet var han bor) är Titanium grå Metallic 455 - vad de siffrorna då månde innebära är mig också förborgat.

Det blev alltså en Volvo - till. Bakom den kan dess storebror eller kanske hellre onkel skönjas. Den bilens livslängd, historik och körsträcka samt en del andra bilknutna flexibilitetsfakta har jag tidigare behandlat i inlägget 19651 av den tredje maj detta år.

Bilen allra länst bort på bilden har inget med familjeegendomen att göra. Förgrundcykeln trampas regelmässigt av yngste sonen - som liten kärvänligt kallad Heffaklumpen.

Kommentarer
Postat av: Pär

1,6 kinetic låter ju som om den ska kunna köra om den gamla bilen åtminstone.



Själv blev jag ägare till min första barnvagn häromdagen. Helt otroligt vad mycket nya sådana kan kosta. Alltså köper man en begagnad.

2008-06-26 @ 18:39:29
URL: http://teologinorr.wordpress.com
Postat av: Tobbe

Vad hette färgen sa du? Titanium grå, ser jag när jag kollar inlägget igen. Absolut en sådan färg man ska välja om man vill vara så osynlig som möjligt och bli påkörd så lätt som möjligt, tänker en motorcyklist som medvetet skaffat ljus hjälm och alltid (nästan) kränger på sig varselvästen före körning.



Annars, grattis. Kör försiktigt.

2008-06-26 @ 20:23:26
Postat av: SSu

Vår egen bil är beklädd med färgnyansen stonehengegrå. Metallic grå (ska vi säga silver?) i dess olika nyanser har efter er invstering tagit storslam, avseende kvantitativa termer relaterat till tjänstgörande prästvigda individer inom kontexten Älvsbyn. Välkommen in i det diskreta grå gänget!

2008-06-27 @ 08:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0