läskig däschavy

När man sportlovssjuk sätter sig vid tangentbordet för att inlägga något som i slutet kan innehålle en notis om att det är si och så många minuter kvar till kvällens avsnitt av LOST funderar man ju på vad som kan skrivas. Studier står under rubriken Kategorier till höger och eftersom jag nu studerar i mitt snorandes svett kanske ett inlägg till i den fållan skulle kunna vara på sin plats. Lämpligt då att först titta vad som skrev sist i det sammanhanget.

  • 29 november: om 4 böcker i disparata ämnen.
  • 9 augusti: om en bok men till denna också Nya testamentet på grekiska - alltså två.
  • 4 mars: om tre böcker...

Och när jag läste det kom däschavykänslan!


Jag håller fortfarande på med Brown!!
Fast jag har hunnit in i andra bandet och tragglar just nu Johannesevangeliets 14:e kapitel.

Men det är inte det värsta: Kinesiskamurenboken ligger på toa för omläsning. Det är läbbigt.


Dessutom finns ett par påbörjade som jag än så länge bara bläddrat och bara påbörjat litegrann.
En av de böckerna är ISBN 82-00-22446-5 - en festskrift med flera författare, fjärrlånad från bibliotek söderöver, och bara tittad i eftersom den innehåller flera artiklar/avsnitt på tyska. Mycket av det engelska verkar intressant men det hela får vänta till omlån ett annat år.
En annan är ISBN 91-22-01858-1 (skriv ISBN-numret i sök-rutan) vilken jag inhandlat och kommer att läsa ordentligt innan i höst då författaren och jag planeras skall delta i gemensam studieresa till Berlin.

Bilden som bilägger detta inlägg liknar en tidigare bokbild men är inte den. Denhär bilden föreställer Brown volym 2.

Nu är det 22 minuter kvar till kvällens avsnitt av LOST.


Kommentarer
Postat av: Pär

...hillert? Tja... det kan man väl läsa. Har lyssnat på honom ett helt år. Är väldigt less. ;)

2008-02-27 @ 23:05:57
Postat av: blogarn själv

Har träffat författaren och deltagit i arbetsgruppsamtal i diverse frågor tillsammans. Fick känslan av att vi nog tycker olika om mycket. Skall bli intressant att läsa avhandlingen och följa resonemanget utifrån förförståelsen att i en avhandlings anslag ligger ofta dess slutsats. Planerar dessutom att få en personlig dedikation inskriven i mitt ex av avhandlingen.

2008-02-28 @ 10:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0