en sån bra bok!!!

Jag håller på med en jätteintressant bok. På bilden ser man hur den ser ut och om den stod på en hemsida följande:

Gryning över Kalahari är resultatet av många års arbete och resor. Lasse Berg har intervjuat de främsta vetenskapsmännen inom evolutionslära, arkeologi och paleontologi. Han har sammansmält detta med sina egna erfarenheter av att leva på olika håll i världen, inte minst i Afrika. Resultatet är en fascinerande, lättillgänglig och djupt personlig sammanfattning av vår tids mest avancerade vetande om människans evolution.
Borta är numera den klassiska darwinismens föreställning om den stenhårt individualistiska kampen för tillvaron som utvecklingens drivkraft. Idag vet vi att det är andra saker som betytt mera i mänsklighetens evolution. Som skapat den fantastiska berättelsen om hur en liten grupp tillhörande arten Homo sapiens som levde i Afrika för 150 000 år sedan spred sig ut över hela jordklotet. Detta är boken om det samarbetande, lättjefulla, berättande, dansande, målande, skönhetstörstande djuret. Boken om människan.

Köp boken!!
Eller låna den av någon annan än mig. Min erfarenhet är ju att av mig utlånade böcker många gånger bara med svårighet letar sig tillbaka till den egna hyllan. Å andra sidan finns i hyllan sådant jag lånat så det kanske är rättvist. Eller...

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Tack för boktipset Stig!
Ska så snart jag kan antingen låna den på biblioteket, eller köpa den i bokhandeln. Jojo, visst är det så, utlånande böcker har svårt att hitta tillbaka...
Tack även i övrigt för en helt igenom trevlig sida.
Ha en fantastisk helg med din familj...

2006-03-18 @ 17:50:21
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0