skriv nåt kul!

Du har blivit så seriös på bloggen! sade en som då och då läser.

Långa utläggningar man knappt orkar läsa. Skriv nåt kul! fortsatte han.


Och jag gissar att han har rätt. Sista tiden har de flesta inlägg varit långa. Och handlat om diverse kyrkliga fenomen. Och allvarligt argumenterande till karaktären. Ganska o-kul alltså.


Nu är det ju så att jag är inte kul. Kul-mage har jag men kul är jag inte. Så att i styv kul-ing blåsa ut mig kul-skaper går inte. Är kanske i en slags kul-vert vad gäller sådant när jag sitter i min bloggar-kul-a. Taffliga försök leder bara till kul-aps - typ.


Dessutom går det inte att vara kul på kommando. Piteprofilen Ronny Eriksson - som är kul! - berättade en gång i ett pratprogram på TV att han också led av kul-krav från omgivningen. På en tillställning av typen hustruns arbetsplatsfest hade han kommit att sitta nära en man som efter låt oss säga några pilsner och ett antal snapsar började tjata på honom att han skulle säga nåt kul. Han - Ronny alltså - var inte så hågad att tillmötesgå promillenissen som dock tjatade vidare:

Du är ju komiker! Säg nåt kul!

För att komma runt det hela frågade Ronny: Vad jobbar du med då?.

Den marinerade gav svaret: Som snickare!

Ronny: Hamra då för f-n!!

Det tyckte jag var kul!


Min kul-önskare var spik nykter!


Kommentarer
Postat av: SvBG

Nej, det är ju inte alltid man har nåt på sitt kul-lager...

2008-12-08 @ 19:21:38
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Ann O Nym

Se där en liten kul-ighet kom

2008-12-08 @ 21:39:02
Postat av: Anonym

jag tyckte det var kul när jag stod på Arlanda och väntade på min väska som skulle komma på rullbandet, då hamnar jag bredvid en kärring och hennes rullstolsbundne son, då sa jag åt henne "här står vi med varsitt kolli!"



det är humor

2008-12-08 @ 23:53:23
Postat av: Tobbe

Du kan ju när du vill. Mer så'nt.

2008-12-09 @ 20:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0