så mycket har hänt...

Det var den 15 maj, den 10 juni och den 22 i samma månad som jag sist skrev i den gamla bloggen. Sedan blev den omöjlig att hantera och nu har jag hittat denna i stället. Tänk att blogg.se är så mycket bättre än bloggi.se. Men så är det.

Så vad har hänt och vad kan komma att berättas sedan sist?

  1. Familjen har varit på en veckas resa till London - innan bomberna.
  2. Jag har utbildat blivande präster i predikoslöjdandets ädla konst - eller i vart fall försökt.
  3. Skolan har slutat för våren.
  4. Kyrkorådet har ratat personer som vill hjälpa till och jag, samt personer som kan anknytas till mig, betros inte ens med uppdraget att lyfta lådor för det får bara "ordinarie" göra.
  5. Jag har samarbetat med församlingens komminister vad gäller sommarkonfirmation och då uppfunnit en gudstjänst ingen av oss mött tidigare.
  6. Jag fyllde år i villervallan.
  7. Döttrarna har kommit hem från Norrköping (tills vidare?) och London (för några veckor).
  8. Jag smådebatterar på sossepartiets rikshemsidas kyrkovalslänks diskussionsforum.
  9. Det går väl sådar med studierna.
  10. Det har varit mycket varmt.

Så nog finns det att berätta. Men nu ska jag fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0