till pizzapris

I mitten av november förra året skrev jag ett inlägg om en bok – läses här. Idag inrest till regionala huvudkommunen tillika stiftsstaden fann jag att sagda bok nu finns i pocket för 75 slantar i bokhandeln. Köps den via nätet blir den nog ännu billigare. 

Således kan alla intresserade av historien bakom situationen Palestina-Israel för en kostnad jämfört med en pizza få tillgång till en mycket innehållsrik och informativ bok. Givetvis tar det längre tid att läsa den än att äta en pizza och ännu längre tid att smälta. Kanske är den därför inte något för den som i hela frågan bara vill kasta fram slagord och ägna sig åt personliga påhopp. För seriösa personer som önskar veta och förstå är den dock en resurs – som inte tar ställning utan bara berättar på ett journalistiskt skickligt sätt vad som skett.

En sak till:

Vad gäller seriositet, argumentationsnivå och demagogisk påhittighet hos en del tyckare i Palestina-Israel-situationen vill jag för läsekretsens kännedom ge två belysande citat. Det första fick jag i ett mail från bloggaren bakom bloggen minstabröder jag länkar till i listan till höger. Han hade underkänt en kommentar skriven av en Bengt Israelsson med motiveringen att den  innehöll personangrepp och osakligheter. Den där underkända texten vittnar om antingen att kommentarskribenten inte har den blekaste aning om de olika världsreligionerna eller medvetet använder vad han själv menar vara laddade eller nedsättande ord. Kommentaren löd:

Imamen Stig Strömbergsson har fortfarande inte förstått att den muslimska kyrkogården –
som var ämnet för inlägget hos minstabröder som skapat kommentarsamtalet – ifråga inte har använts som sådan under de senatse 50 åren. Platsen har använts för parkering av såväl judar som araber och redan under 40-talet planerade muslimerna för ett kommande affärscentrum på platsen. Stig Strömbergsson går sannerligen långt i sitt bockande för allt som luktar muslimskt.

Vidare har en person vid namn Bo Rööser skickat ett mail till Älvsby folkhögskola, min arbetsgivare. Jag tror knappast det kommer att bekymra vare sig min rektor eller styrelsen. Meddelandet löd:

Jag hoppas att skolan inte är medveten om att prästen och läraren Stig Strömbergsson är motståndare till demokrati i Mellanöstern och går Hamas ärenden i sina kommentarer på bloggar.

Jag har via webben nu tagit del av annat han skrivit. Att kontakta sjukvården i Varberg där han jobbar faller mig dock inte in.


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Den där huspredikanten som stiftelsen Karlsdal håller sig med är en farlig gynnare, han borde hållas i kort koppel då man aldrig vet vilka konstifika nyordskonstruktioner som frambringas vid tangentbordshamrandet

2010-08-16 @ 22:24:19
Postat av: Egon Berglund

Ajjaj är Stig Strömbergsson terrorist och imam. Jag skall ringa biskop Hans Stiglund du måste bli "avkragad" :-))

Detta var ett ful påhopp av Bo Rööser

http://www.doktorsguiden.se/lakare/rooser-bo



2010-08-17 @ 15:03:25
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/
Postat av: Bokmalen

Nä du Egon sådant blir man inte avkragad för.



Då måste man göra betydligt värre saker som tex samla Guds folk under ett och samma tak.

2010-08-26 @ 18:44:32
Postat av: bloggaren själv

Den sista kommentaren av "Bokmalen" begriper jag inte...

2010-08-26 @ 22:32:01
Postat av: Bokmalen

Hej Bloggarenn själv



Då får du nog tänka efter en gång till så kanske det likt nykokt kaffe klarnar till slut.

2010-08-27 @ 09:12:12
Postat av: bloggaren själv

Jag vet ingen som avkragats med motivet att "de samlat Guds folk under ett och samma tak" som signaturen Bokmalen verkar hävda. Det måste ligga någon sorts rejäl misstolkning eller felinformation bakom.

2010-08-27 @ 16:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0