outlook 09

Det är bussigt att inte busa i bussen. 
Den meningen vågar jag inte säga högt även om det är läge nu. Vi är ju på bussen - typ. Och gänget busar inte - vilket är bussigt. 
 
Men jag säger det inte. Mina medresenärer anser ordsmideri av den sorten vara riktigt olyckliga exempel på pappahumor som bäst besvaras med kompakt BU-sighet både i rop och gester.*
 
Vi har alltså lämnat Norwich mot London. Vi gör den resan fredag kväll i stället för i tokarla morgonväkten. 
 
/Paus./
 
Nu närmar vi oss målet för kvällens resa. Exakt vad det blir frågan om vet jag inte men logi för natten är det frågan om. 
Skall bli skönt. Alltså att i morgon på allvar styra kosan hemåt. Till snö och minusgrader. 
 
Återkommer!
 

* Ett annat exempel på impopulär pappahumor är att upplysa bördetyngda tonårstjejer om att shoppoholism får påssjuka som följdsjukdom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0