nu dax!

Efter att formligen sprutat ur mig blogginlägg under och från resan till Norwich – outlook 02-12 – blev det en skrivpaus några dagar, ett inlägg och sedan en paus igen. Så är det.

 

Orsaken till pausen är att det just behövs pauser för att blogga. Pauser från annat alltså – typ arbetet och ett socialt liv tillsammans med andra. Och inte bara pauser. Kraft också. Och något att blogga om, tid att leta och möta något värt att skriva om, ro att fundera över detsamma och sedan snärtigt formulerade funderingar. Visst kan man skriva i alla fall – exempel på håg- och meningslöst skrivande saknas sannerligen  – men jag valde att i stället plöja ner en och annan tom timme på Netflix-serien The 100. Skamligt men sant.

 

En uppdatering vad som hänt är denna:

  • 11 mars: Kom hem från England – sent.
  • 12 mars: Tom dag som gav blogginlägget outlook 12. Valde faktiskt att skolka från gudstjänsten.*
  • 13 mars: Full fart. Expedition, dopsamtal och ett medarbetardito. Kort bloggnotis: jaha...
  • 14 mars: Lektionsplaneringar och samråd, konfirmander i Vidsel, Bibelstudium på kvällen.
  • 15 mars: Kollegium, skrivuppdrag (som jag ska återkomma till), Veckomässa, Ungdomsgrupp till 22.
  • 16 mars: Lite administration, dopsamtal.
  • 17 mars: Uppgiftsfri. Gav blogginlägget bibeln bara delvis sann**.
  • 18 mars: Förberedelse, dopsamtal, en Dopgudstjänst, en till och en till. På kvällen Luleåresa för bio. Sameblod – en riktigt bra film!
  • 19 mars: Förberedelse, Högmässa, Dopgudstjänst.
  • 20 mars: Expedition och administration på förmiddagen, integrationscafé på kvällen.
  • 21 mars: Samråd och planering av de nykonfirmerades lägervecka på Samos om 1½ månad, förberedelse, skrivuppdrag, Bibelstudium.
  • 22 mars: Kollegium, konfirmander, Veckomässa, Ungdomsgruppen.
  • 23 mars – idag: Skrivuppdraget färdigt lagom till lunch.

Jag tycker detta är ganska fullt upp och en bra ursäkt att inte ha delat med mig av ytliga och djupsinniga aktstycken. Många punkter i listan skulle i sig kanske förtjäna egna blogg-reflexioner men tiden har saknats. Och lusten. Jag vill ju inte att denna min blogg bara skall innehålla kyrkligheter av olika slag. Tid för annat har jag inte haft – och därför inte skrivit.

 

Men i morgon skriver jag igen. Troligen. Åtminstone kanske jag kan kwittra om vädret.

 


*  Denna söndag var den en avhuggen historia. Några vill ha bortplockad Nattvard och det sänker min motivation rejält. Jag hoppas de och deras lobbyister var där i stället för mig – vilket jag faktiskt betvivlar.

**  En kommentar kom. Inte om huvudinnehållet utan om rubriken och liten skämtsam vridning på slutet. Jag håller naturligtvis med honom som kommenterade. Jag vill dock säga att själva inlägget om de fyra böckerna skrevs utan att jag hade någon rubrik. Den satte jag sist utifrån slutet som ett stimuli för en del teologer att bli nyfikna – kanske. Rent lurendrejeri alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0