efterlyst!

I kommentar till förra inlägget efterlyses skriverier härstädes. Det kanske jag kan hålla med om. Har ju varit ”tyst” ett tag.

Det beror nu inte på att det inte i nutiden skulle finnas intressanta saker för både tyckeri och kåseri. Sånt ser jag bara hopa sig – till exempel:

  • saklighetens försök att resonera med demagogin – apropå Trump
  • de försiktiga kyrkopolitiska rörelserna in mot valet i höst
  • svårigheterna att få IKEA-leveranser i helt skick
  • superälskade barnbarn på semester med sina föräldrar
  • totalt onödigt januariblidväder följt av kyla och sedan kall nysnö på blåis
  • intressanta gudstjänster
  • stiftets internationella konferens i lördags
  • underbara konfirmander och tonåringar
  • nyanställningar av arbetskamrater
  • att livet för mig och primärhustrun går sin gilla gång
  • en läst bok med anledning av reformationshögtidlighållandet detta år
  • en till läst bok utifrån samma sak
  • en jättetråkig bok jag nu läser om en annan sak
  • att ett slut på den israeliska ockupationen nu verkar öm möjligt ännu mer avlägsen
  • om den svenska högerns flört med ultrahögern
  • om att kristna förkunnare i sociala medier ljuger om islam
  • och om annat

Nog finns det saker att skriva om. Inget snack om saken.

Men det tar tid. Och kräver skrivklåda. Som saknas.


Kommentarer
Postat av: Ann-KatrinRoth

Ähum, ovälkommet men... Grandet i egna ögat får mig att tänka:
Att kristna förkunnare ljuger i sociala media om Islam är dåligt och ignorant, det som sårar mina muslimska vänner sårar mig. Och då kommer tanken att kristna som dem inom SvK och Sveriges Kristnas Råd i arbetet ljuger om judaismen, promotar ett judeföraktande dokument framtaget av kristna individer. Jag efterlyser protest eller åtminstone någon liten insikt om vad ont detta gör mot andra.

2017-03-22 @ 16:16:23
Postat av: bloggaren själv

Jag släpper igenom kommentaren från A-K Roth trots allt. Den kom mer än en månad efter själva blogginlägget. Ytterligare 14 blogginlägg är skrivna sedan dess vilket gör att "efterlyst!" är helt under händelsehorisonten och numera - 23 mars - inte ses av någon.

2017-03-23 @ 12:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0