lite irriterad!

Det blir ett kort inlägg denna natt mot måndag.

Och publicering blir först på dagen, måndagen.

Jag skriver nämligen inte på telefonen – alldeles för petigt.

Jag skriver på min dator – som har vajsing på internettet.*

Skriver, sparar på ett USB, publicerar i morgon.

Haft arbetsuppgiftsfritt veckoslut denna helg.

Blev bärskogen. 20 liter fina blåbär. ½ hink kvar att rensa.

 

Blev faktiskt inte ens gudstjänst. Lite skämmigt – kanske.

Statistiken visar att 40 stycken var där.

Det var höstomstart för Skatten. Alltså söndagsskolan.

Men ingen Mässa. En enbart verbal-musikalisk gudstjänst.

Några vill ha det så. Bantad Jesusnärvaro. För alla.

Och krasst sagt: då det inte var en Mässa att missa missade jag inte en massa.

 


*  När saker fel- och undersöks via telefoners 4G kommer idel obegripligheter. Nåt om att det skulle vara nåt med en DNS-server och att då felet kanske finns utanför vårt med bredband berikade hem. TV funkar. Inte Netflix, inte WiFi. Fattar åssit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0