sex på morgonen

Strax efter 07.53 är klockan när jag sätter mig att skriva här på denna min blogg, livstecknet i cyberrymden. Strax efter 07.53 dagen efter Kristi Himmelsfärds dag i nådens år 2016. Med en stor mugg starkt svart te urdrucken för en stund sedan.

 

Visst märkte du, noble Bloggläsius, den finurliga anspelningen jag i denna bloggposts första stycke gör till inledningen av förra inlägget? Nästan liksom samma sak liksom. Men ändå annars.

 

Så är det också med senaste StarWars-filmen. Jag såg sista timmen av den samtidigt som jag drack morgonteet. Väldigt lik de tidigare. Några få godingar lyckas i sista sekunden panga sönder ondingarnas läbbiga förstörelsemaskin. Innan dess några kul karaktärer av mekanisk art. Då den blåvita soptunnan R2-D2 var i koma denna film enär hans husse Luke makat sig undan i en eremittillvaro någonstans i himlarymderna blev datapiparen en ny rullgubbe BB-8. Kul. Till detta en ny hjälte som slåss och fajtas. Eller två. En manlig icke vit i hyn. Och en kvinnlig – en goding bland godingarna.

 

Jag somnade från filmen igår. Trött som en död gris efter en intensiv dag.

  • Först den skjutsaktivitet till tåget jag nämnde i förra skriveriet.
  • Sedan förra blogginlägget i sig. Det kunde väl ha delats i tre korta under de olika kategorierna Församling, Predikaren 12:12 och Farfar funderar men fick bli ett i kategorin Allmänt.
  • Sedan sov jag mellan ½8 och strax efter 9 – faktiskt.
  • Gudstjänst i kyrkbänken följt av det samtal jag nämnde. För sådant är man fokuserad och det gick väl. Mycket väl. Det är inte alltid lätt att vara ung och kan man som konfirmandledare vara ett åtminstone litet stöd för den som har det jobbigt är det stort.
  • Kort eftersnack med Brunettherden – det blir mitt nya bloggnamn på henne – kring ett par dilemman i församlingen.
  • Resa till sonsonen Adrians kalastid 14.00.
  • Vid fyratiden skjutsning – Jodå! Pappas taxiservice tas i anspråk! – av äldsta dottern med man till Kallax flygplats.
  • Sedan inte tillbaka till kalaset. Den tidiga morgonen tog ut sin rätt så kosan styrdes til hemadressen med mellanlandning i Cooperativabutiken på orten för inhandling av lite livsmedel och senaste StarWars-filmen.
  • Under middagsätningen beledsagad av en palestinsk pilsner besågs rullen.
  • Vilt tittandet soffsomnade tittaren – som alltså var jag.
  • Vaknade till runt ½9 och flyttade mig till ordinarie nattsovplats.
  • I den vaknade jag 9 timmar senare helt utsövd – sex på morgonen som rubriken angav.

Nu publicerar jag detta. Senare idag kommer mer. Men jag skall kratta åxå!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ge oss gärna en djupare analys av millenniumets hittills största filmhändelse. / Star Wars nörden

2016-05-06 @ 11:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0