vita vägar

Nu är jag på väg.
Det är strax efter tre på fredagseftermiddagen.
Lycksele är målet. Och Luleå stifts Internationella konferens.
Om inte så varit hade jag haft arbetsfri helg. Önskade det så tidigt att planeringen skulle bli så  - för att om jag skulle fara på konferensen skulle det inte betyda att någon annan tagit uppgifter vikta för mig. Men när jag nu åker är det i tjänsten. 
Snön vräker ner. Och det blåser. En bra dag att inte köra bil själv. Bara till Piteå där fordonet ställdes hos en kompis. Buss sedan. 
 
Jag tycker internationella frågor är intressanta. Och viktiga. Generellt och kyrkligt. 
Hur programmet blir vet jag inte exakt. Har papper på det men inte memorerat innehållet. Men det brukar vara omväxlande och intressant. Med möte med folk annomstansifrån. En bra och viktig injektion mot den ankdammsmentalitet som lätt vidlåder oss människor. Den så kallade Pite-andan är rejält infekterad - Älvsbyn ligger ju i Pite Älvdal. Både samhälleligt och kyrkligt. Inte minst vår församling - när det kommer till kritan.
 
Och nu har vi kört fast...

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

NÅ berätta nu !!

vad sades i Lycksele?

2016-02-15 @ 21:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0