jag är klarsynt

Det är skämmigt långt mellan skriverierna här på bloggen!

Att säga Jag har inte hunnit! vore att ljuga.

Jag har inte kommit mig för! är närmare sanningen.

Men nu kommer det.

 

Det är en mager Jul i år.

Både julhelgen och nyårsditon är så enkla som det bara går.

Ingen Söndag efter Jul.

Ingen Söndag efter Nyår. Två helger borta – typ.

Begravningar söker anhöriga att undvika under mellandagarnas.

Svarta dagar i kalendern är ju sådana att slikt då som regel genomförs.

 

Med en arbetsuppgiftsfri torsdag och fredag lackar det mot jul med klappar och mat och allt. Men återhållsamt detta år. Jag har ansvar för Samling kring krubban i Vidsels kyrka Julafton 11.00 och sedan firar vi aom brukligt är hos barnbarnen i Luleå. Som tidigare år blir det bara en tripp över dan innan en kort sussning i egen säng innan resan när Juldagsmorgon glimmar till Vidsel för Julotta 07.00. Sedan på Annandagen 11.00 Temamässa i Älvsby kyrka om Risken med att vara kristen.

 

En tämligen luftig Jul alltså och med ganska lite folk i kåken jämfört med förra året då bägge döttrarna med respektive hade vårt enkla tjäll som bas och barnbarnen vällde in på Juldagens kväll. Döttrarna jular med sina respektives föräldrar detta år.

 

Så nu, noble Bloggläsius, kommer jag till detta blogginläggs huvudärende:

 

Jag önskar Dig en God och Välsignad jul!

 

Det gick lätt att skriva detta!

Onormalt lätt i jämförelse med annars.

Jag har ju torsdagen i julveckan fått mina nya glasögon.

Datorskärmen är inte ansträngande suddig.

Jag är klarsynt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Torbjörn Lindahl

Att du behövde nya glasögon (öklögon, som ett av våra barn sa i yngre - mycket yngre! - dar) märktes ju på din adressangivelse på julkortet :)

Tack, och god jul.

2016-12-23 @ 20:27:13
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0