sparkat igång

Idag var första dagen av en ny termin.

Det låter som skola men det är det inte.

Jag har bara börjat om efter semestern.

 

Blev det en lugn start? Svar: ½ om ½.

 

Varje dag denna vecka kommer jag att ha en och annan uppgift och mot slutet kommer det att tätna.

  • Idag måndag var det expedition, möta en del arbetskamrater, lite rådslag inför framtiden och ett vigselsamtal – alltså ½-lugnt.
  • Imorgon tisdag lönesamtal med tjifen och sedan ett dopsamtal.
  • Onsdag kollegium, ett sorgehusbesök och på kvällen – viktigast – Veckomässa i Älvsby kyrka 18.30. Den gudstjänster börjar nu om efter sommaruppehållet. Lite längre fram blir det ungdomsgrupp direkt efteråt.
  • Torsdag skall det terminsplaneras och ett dopsamtal.
  • Fredag Begravningsgudstjänst och vigselsamtal.
  • Lördag en Dopgudstjänst ½2 och några timmar senare Vigsel i Storforsens kapell.
  • Söndag 11.00 Högmässa i Älvsbyn, 13.00 Dop och 18.00 Högmässa i Vidsel.

 

Men kvällen har varit fylld av rester från igår. Efter gudstjänsten for jag och madammen i mitt liv till skogs en stund. Vi lämnade bilen och gick en kvart till ett hygge där vi tidigare plockat blåbär. Väl där drack vi i lugn och ro vårt kyrkkaffe innan vi började krafsa i riset. Nu var det lingonens tur. Ett par timmar senare gick vi tillbaka till bilen konkandes på 40 liter lingon. Dessutom hade vi nypt till oss ca 2 liter handplockade blåbär – de håller inte längre att plocka med plockare.

Både igår kväll och i kväll har jag rensat bär. Och har en hink kvar...

 

Gå i skogen och rensa bär ger många tankar väl värda att beblogga. Men jag avvaktar. Det går inte att skriva och rensa samtidigt – typ. Men det kommer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0