mallig i tyst hus

 

Inför förra veckoslutet var det full fart med förberedelser och bröllop, det jag berättade om i inlägget LEVE BRUDPARET! Sedan dess har vi haft folk i huset ända till idag. En av brudgummens storasystrar med sambo, från mitten av veckan brudparet med barnbarnen och under veckoslutet sonhustruns svåger. Då var vi nio i maten.

 

Söndag mitt på dagen reste den unga familjen tillbaka till Luleå och på kvällen skjutsade jag ner farbrodern. I morse for Järvsö-borna söderöver och då madammen i mitt liv börjat arbeta efter semestern har jag varit helt själv i ett tyst hus, surfat lite på nätet, läst och sett Sveriges damlandslag i fotboll likt fransmännen vid Verdun stå emot stormanlopp efter stormanlopp innan segern mot Brasilien och OS-final – inte dumt alls*.

 

I samband med bröllopet växelfotograferades en del. Bilder av brudparet med barn och hennes familj finns i våra kameror och bilder av oss finns i deras. Igår skickade barnbarnens mormor en bild till oss och med högt mallgrodeindex visar jag för dig,noble Bloggläsius, de viktigaste människorna i mitt liv, mina tankar och mina böner.

 

På detta sätt skall bilden tydas:

  1. Lokalisera bruden! Ledtråd: Hon har lång vit klänning.
  2. Vid hennes sida med rosa propeller – hennes man, den äldre av våra pojkar.
  3. På hans andra sida – hans hulda moder, madammen i mitt liv.
  4. Vidare åt samma håll – hälsingarna, den yngre av storasystrarna med sambo.
  5. Så vid brudens vänstra axel – gammelsmurfen själv, alltså jag.
  6. Sedan – brudgummens lillebror.
  7. Därefter – stora storasyster och hennes man.
  8. Och framför alla i mitten – brudparets barn Tyra och Adrian, farfars favoriter.

 Inte dumt alls!

 


*  Orden inte dumt alls är en nordsvensk bakskrivning som i verkligheten betyder SKITBRA!


Kommentarer
Postat av: Torbjörn Lindahl

Du borde haft något mer tydligt bröllopsaktigt i rubriken så får du kanske nytt besöksrekord på bloggen. Men detta jan ju vara en test om bild räcker som magnet.
Fin bild!

2016-08-17 @ 09:13:43
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0