hemma nu!

Jag är tillbaka i fosterlandet!

En veckas vistelse i västra Turkiet är över.

Internet fungerar åter – både generellt och maskinellt.

Och mycket som blivit efterblivet skall uppdateras både in och ut.

 

Uppdatering inåt – alltså av mig själv – pågår som bäst.

Prata med madammen om vad som i familj och samhälle timat och skett – men hon är på jobbet nu. Det finns både privat och professionell e-post att bläddra igenom. En del av bloggarna som finns länkade till nere till höger behöver betittas, en veckotjock bunt Lokala Världsblad alias Piteå-Tidningen behöver bebläddras och en del blaskor på nätet – Dagen, Kyrkans Tidning och Haaretz – beklickas. Åsså Facebook! Alla som fyllt år måste ju begrattas.

 

Uppdatering utåt – alltså från mig själv – kommer vad det lider.

Det jag skrivit i form av blogginlägg under min speciella resa behöver bearbetas något och skall publiceras härstädes beledsagat av bearbetade bilder – förutom den lilla Efesos-bilden som jag tar med hela tiden. Men det kan dröja något. Jag kan ju inte tillbringa all tid vid datorn.

 

Nu skall jag ta en prommis till jobbet för att säga hej. Och för att ställa om kroppstermostaten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0