profeten fidel

När något verkar totalt utsiktslöst brukar jag dra till med ungefär detta:

Dagen det sker går solen upp i väster och veckan har två torsdagar.

 

På Facebook såg jag – och delade – en statusuppdatering. Om det är helt sant eller ett falsarium skall jag hålla osagt men jag gissar att han som sa de kursiva orden nedan menade ungefär samma orimlighet som jag avser med det jag nyss skrev att jag brukar säga.

 

Så här skrev min FB-vän:

fångade precis in en notis från Latinamerika om en fråga till Fidel Castro vid en presskonferens 1973 om när han trodde att Kuba och USA på nytt skulle föra en dialog. Svaret överraskade säkert då, men inte nu: "När USA har en svart president och Vatikanen en latinamerikansk påve."

 

Tänk hur det kan bli...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0