PRIMIÄRDOPP!!

I år dröjde den länge. Badsommaren.

Svalt och regnigt har det varit. Nattkallt jämfört med vanliga år.

Just det sistnämnda hindrar utevatten att bli badnjutbart.

 

Men nu har det varit varmt några dygn. I alla fall på dagarna.

Med barnbarnen på plats blev det läge att i alla fall försöka svalkdopp.

Inte i älven på gångavstånd!. Den är alltid svalare än en sjö men framför allt är den nu för årstiden både hög och strid – oreglerad som den är.

Alltså blev det Lillkorsträsket. Lillstrand.

 

Badpremiär kan varma somrar ske runt min födelsedag den 21 juni. I år blev det på madammens – den 22 augusti. Och det kändes hyfsat. Lite försommartemp men helt OK. Dessutom skönt att få det gjort. Jag har svårt att tänka mig en hel sommar utan utebad och slipper nu att i svalare väder tvångsdoppa mig själv bara för att få det gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0