vv15e – afterski

 

Onsdagen blev en solig dag med mindre vind än vad morgontimmarna farhågade. Jag dumpade slalombackarna för att skona mina ben. Madammen for själv. Jag gav mig ut på en turskidstur i stället. En mil ungefär. Tornehams kyrka och tillbaka. Och lite till.

 

Hemma i stugan ny klädsel och sedan solstolsläsning å verandan. Riktigt innehållsrik bok. Katolska kyrkans katekes på mer än 750 sidor och sedan drygt 100 sidor register. Nu ungefär halvläst. Återkommer om den vad det lider.

 

Hur intressanta som helst är katekeser inga kroppsstärkepiller. I solgasset somnade jag ifrån den uppbyggliga lärdomen med resultatet att nu i kväll är det rött mellan ögonbrynen och hårfästet. Men skön vila blev det.

 

När äkta hälften slalomat klart möttes vi i hotellobbyn. Därifrån lade jag ut bilden ovan på Facebook – med texten Afterski. Nu ikväll har nästan 30 personer ”gillat” Lapporten genom maltdrycksglas.

 

Och i morgon är det torsdag. Då publicerar jag detta. Kanske.

Som synes blev det fredag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0