trettio år sedan

 

 

Det var inte trettio år sedan jag skrev på bloggen, bara några dagar.

Klockan hade just passerat midnatt till den 17:e när jag publicerade förra inlägget. Nu när jag börjar skriva och redigera bild är uret strax efter 23 den 20:e – alltså inte alls trettio år.

 

Men för tre årtionden sedan den 20 oktober blev jag tvåbarnspappa!

Då föddes hon som som liten fick bära smeknamnet Snorvan, värt att beblogga.

Värst vad åren går. Det var ju liksom nyss hon föddes – typ.

 

Nu har hon inte bara flyttat ut. Det hände för ett antal år sedan. Det som nu skett är att hon sedan bara några dagar inte ens norrbottning längre. Hon har blivit hälsing. Flyttlasset passerade förra helgen till Järvsö därifrån hennes livskamratsval kommer. När de var på genomresa från Björkliden förra helgen passade två av hennes syskon på att också vara här för en avskedspaltfest. I ett fall var det ju en hel familj och hennes syskonbarn alias våra barnbarn var på plats för att möta fastern. Den äldre ville inte vara med om någon fotografering men den lille linslusen ställde villigt upp – som synes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0