sjuksovisar

Jag är ledig idag. Fredagar blir hädanefter i normalfallet min tjänstefria dag. Jag är är alltså ledig – från arbetet alltså.
Men barnbarnen är sjuka. Tyra snart fyra år och Adrian ett och tre kvarts. Inte allvarligt dåliga. Bara lite feber och lite hosta. Hur som helst inga dagismaterial. I vart fall inte idag.
 
Så farfar satte sig i – farfar är alltså jag – satte sig i bilen vid ½7tiden i morse och for till Luleå ety mamman jobbar och har vabbat tidigare i veckan. Fadern har studerat hemmavid men har examinationer idag och farfar är ledig – vilket betyder resa.
 
Efter att ha ätit en god fiskpinnelunch vilar nu de små febrarna. Bilden blev inte bra enär ljuset var dåligt men som ögonstenar slår de bägge allt – bara så att läsaren vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0