julmix

 

  • Nu dag innan dag innan Juldag.
  • Fastigheten fylls av förberedelser.
  • Gran klädd, mat lagad, mer lagas.
  • Paket inslagna, mer saker att slå in.
  • Julen förbereds i gärning och tanke.
  • Familjeliv och arbetsuppdrag mixas.

 

I morgon på Julafton är jag i alla fall arbetsuppgiftsfri. Det betyder grötfrukost på tre man hand med madammen och yngste sonen innan vi som seden är tar oss till Älvsby kyrka där det är Samling runt krubban klockan 11. En kollega ansvarar för det som kan antas bli helgens mest välbesökta gudstjänst.

 

Efter ett ganska snabbt julfika bär det sedan iväg till Luleå för juleri med barnbarn och andra. Så har det varit ett antal år. Vi övernattar inte i stan utan reser hem på kvällen. I år blir det en ½ sen resa ty på Juldagen klockan 07.00 är det Julotta i Vidsels kyrkan. Jag förväntas predika då.

 

På Annandagen klockan 11.00 firas Högmässa i Älvsby kyrka som jag också fått förtroendet att förbereda och ha ansvar för. Senare den dagen kommen barnbarnen.

 

Av detta inser du säkerligen, noble Bloggläsius, att några alltför djupsinniga inlägg från mitt tangentbord inte är att vänta de närmaste 48 till 96 timmarna, kanske ännu längre bort i tiden. Bli hir det vill med det – jag önskar dig en riktigt

 

GOD OCH VÄLSIGNAD JUL!!

 

PS: Bilden visar en mosaik som finns på innergården till den Lutherska kyrkan i Betlehem, egenhändigt avfotograferad. DS.


Kommentarer
Postat av: Anonym

God jul på er alla från Uppsala 🎄

2014-12-23 @ 18:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0