εν Σάμος 07 – molnet!

 
Innan jag grundligen och vidlyftigen i text och bild förtäljer om gårdagens båt- och sjöresor samt vad som fanns mellan dem känner jag starkt att jag måste sticka emellan med en helt annan sak: molnet.
 
Det syns ett moln!
Ett litet litet skitmoln.
På en bergknalle vi ser från vår frukostbalkong.
En hel veckas totalt enahanda väder får en variation.
Äntligen något för en svensk att prata om.
 
För vi är ju mästare i att prata väder, vi skandinaver. Naturligtvis. Vi har ju varierande väder att prata om. Vi kan dryfta samma nya samtalsämne hela tiden. Här nere blir det med tiden både tyst och trist. Det är sol, 1 m/s och +33 i skuggan morgon efter morgon. Och alltid frukost på en en skuggig balkong.
 
Men idag är det faktiskt bara 23 grader strax efter klockan 8 och vi skulle ha suttit på solside-verandan om vi haft en sådan. Vi skulle dessutom behövt vindsäkra omeletten då det blåser 8-9 m/s nordlig vind. Sammantaget gör detta att frukosten äts inne men för öppna dörrar. Och vi har något att prata om – molnet och andra vädervariationer.
 
Min telefon visar – om man trycker på rätt app vill säga – att det är 10 grader hemma. För en timme sedan var det också så men då bara 4 i Stockholm. Nu har dock 99-orna fått upp det till Älvsbytemperatur. Dimman har lättat och det har blivit växlande molnighet.
 
Men här växlar det inte!
Molnet är kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0