2 adv fb

 
Mitt på dagen idag lördag 23 november 2013 såg bildskärmen till min arbetsdator ut som bilden ovan. För att texten jag där skrev i gruppen Älvsbygudstjänster garanterat skall i storlek vara läsbar återger jag den också här – med stavvfel och allt.

 

I Älvsby församling är vi fyra präster och har två kyrkor. I den ena - Älvsby - är det gudstjänst varje söndag, i den andra - Vidsel - var annan. Man behöver inte vara något stort geni för att inse att det kan bli glest mellan de gudstjänster man som en av fyra får förtroendet att ha ansvar för. I mitt fall blir det inte förrän Andra söndagen i Advent, alltså om två veckor.

 

Den söndagen har som tema "Guds rike är nära".

Det är nu den tredje årgångens texter som blir lästa i Högmässan: Jeremia 5:7-11, Hebreerbrevet 10:32-39 och sedan den viktigaste: Markusevangeliet 1:14-15.

 

Tankar, funderingar, frågor, åsikter och allt mottages tacksamt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0