nattinatten

JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE...
 
Det är nu natten före Julnatten och den 23:e har blivit den 24:e. Inför själva helgerna är de flesta förberedelser gjorda. En del paket skall slås in men annars är det klart.
 
Samling kring krubban blir det i morgon i kyrkan klockan 11. Julhelgens mest besökta gudstjänst och typ en familjesådan. Tre generationer är ofta på plats. När våra barn var små och mina föräldrar var i livet tog vi en bänk i anspråk. Nu lite mindre eftersom alla inte är här. I stället julfiras det knytkalasligen på eftermiddagen och kvällen hemma hos barnbarnen i Luleå. Skall bli kul.
 
Bilden nedan är mitt manus för predikan 4 Advent – jag ställde ju utsikt att publicera aktstycket. Kanske blir den mer läsbar om man sparar bilden och sedan förstorar den till A4-format eller så.
 
Med det återknyter jag till inledningen och fortsätter...
 
...EN RIKTIGT GOD OCH VÄLSIGNAD JUL!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0