stiftslagens slag

I inlägget stiftet hockar fett skrev jag om min lugna men ändå partiska hållning när det gällde finalspelet i ishockey. Nu är det hela över. Jag konstaterar att nationens bästa och näst bästa lag finns i Luleå stift och ingen annanstans.
 
När det gäller resultatet av stiftslagens slag måste jag tillstå att det var rätt lag som vann. Visst hoppades jag på Luleå men det laget vara bara bra. Skellefteå var ännu bättre. 4-0 i matcher varav minst två var riktigt jämna talar till syvende och sist sitt tydliga språk.
 
Bara att buga.

Kommentarer
Postat av: Gunilla LB

Tusen tack för dina visa ord!

2013-04-18 @ 23:02:16
Postat av: Dessa mina minsta bröder

Egon, du måste trösta oss! Vi förmiddagens fika på jobbet var stämningen lite nedslagen efter förlusten i Luleå när deras hockeylag besegrades. Här i kuststaden mitt mellan Luleå och Skellefteå är sympatierna delade, några håller på AIK men de allra flesta på IFK. Bra att matcherna inte utlöste slagsmål eller spelarskador. Till hösten är det nya möjligheter.

2013-04-20 @ 09:22:21
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0