storsonsonen

Kort och snabbt vill jag bara berätta att jag haft en riktigt bra dag. Varit till Luleå. Inte sådär i största allmänhet till Luleå utan i synnerhet till Luleå. Lille Adrian skulle premiärbeses. Jodå! Läsaren fattar rätt. Adrian är namnet. Så heter storsonsonen jag berättade om i inläggen farfar x 2! och farfar x 2 – igen!

Jag for alltså till Luleå. Farmodern befanns vara i småsjukligt tillstånd och ville inte infektera den lille, hans storasyster och hans föräldrar. Farfar fick alltså fara själv. Med mat och kameror i bagaget. Ett resultat av filmkamerakörningen kan beses här på ANDRA BLOGGEN. De små bilderna här är från den filmen. Stillbildskamerabilderna har jag på hårddisken.

Märkligt är det egentligen med så små människor. Trots att den nyfödde egentligen är ganska stor för sin ålder är han ju faktiskt bara en lite pys. Och den tidigare lillan – alltså storasystern Tyra – har ju förvandlats till en riktig batting med en massa prat och en massa spring i benen.

Väl hemma i fastigheten knypplade jag på vad jag skall säga i morgon. Jag har blivit ombedd att predika i gudstjänsten på EFS här i Älvsbyn. Mindmapsmanuset är klart nu. Det handlar om bönen. Kanske kommer ett sammandrag här vad det lider.


Kommentarer
Postat av: Dessa mina minsta bröder

Grattis ännu en gång. Nu spekulerar vi om valet av namnn: citat "Adrian är namnet. Så heter storsonsonen "-"Detta – kronprins och universalarvinge" Berätta om namnvalet Adrian



Citat "Som i alla släkter är det vanligt att namn går i arv , med namnet vävs släktens historia samman med nutiden. Namnet Estelle är ovanligt, ingen svensk prinsessa eller drottning har hetat så. "Valet tycks vittna om kronprinsessans intresse för freds och konfliktforskning " ur

http://dessaminaminstabroder.blogspot.se/2012/02/estelle-bernadotte-fodd-manville-vem.html

2012-05-13 @ 09:42:58
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/
Postat av: bloggarn/farfadern själv

Varken den store lille gossen eller hans storasyster är utrustade med dynastibärande namn. Åtminstone finns på pappans - alltså vår - sida varken någon Tyra eller någon Adrian så långt jag har aktiv kunskap. Innovativt och kreativt alltså.

2012-05-13 @ 19:24:04
Postat av: Tobbe

Eftersom det är Bönsöndag idag (igår) så är väl på plats att jag - med hänvisning till tidigare inlägg å denna blogg - konstaterar att jag verkar vara en synnerligen dålig bedjare :)

2012-05-14 @ 00:08:12
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0