speciell resa 1203-11



Vi är hemma nu! Tillbaka i Älvsbyn efter en vecka i Björkliden där första veckohalvan innebar betydligt sämre väder än andra halvan – som faktiskt blev helt OK. Dock åkte jag aldrig slalom, bara turskidor. Kanske blir denhär vårvintern helt slalomlös. Vem vet. Än så länge är det dock bara första april.

Ehuru detta – att det idag är första april – behåller jag den marsmånadsanknutna rubriken och anger att detta är det 11:e inlägget som skrivs om eller under min speciella resa den 3:e månaden år 12 med ett underförstått tvåtusen innan.

I det första reseinlägget nämnde jag att jag i somras på fjälltur gav efterskottsbloggreflexioner utifrån läsning av Paulusbrev i kronologisk ordning. Jag gick inte vidare – som ju läsaren märkt – i det projektet denna gång. Den stugsittande tiden lät jag om inte helt fyllas av så i alla fall till en del innehålla färdigläsningen av den bok jag berättade om i förra inlägget. Den läsningen har verkligen inneburit ett motlut i jämnkraft med vilken skidtur som helst. Och samma välbefinnande och samma njutning och samma efterutpumpenhet.

En ny sak är dock att jag kanske måste fundera lite över hur jag mäter det jag mäter på min blogg. Tidigare har det varit så att det faktiskt varit en poäng för mig att på en lista notera de datum då människor kopplande till fler än 50 IP-adresser behagat glutta in här. De dagarna avvek från normalantalet. Detta var innan den nya bloggplattformen http://dagenskyrka.se. Sedan den dagen den gick igång har varje dag varit en 50plusdag. Ett par dagar rentav 50plusplus. Att byta brytpunkt för min lista kanske blir aktuell.

Att byta synpunkt eller avsikt utifrån den eventuella läsekretstillväxten blir dock inte aktuellt. Jag kör på som vanligt med både ditten och datten och nämner därför helt korteligen att jag nu emotionellt befinner mig i ett tillstånd av lätt krypig obalans. Orsakeskedjan till detta är att jag i morgon 08.20 skall å ortens Vårdcentral tappas på blod för de kunniga därav skall kunna klura över mitt allmänna hälsoläge. Inget har hänt och krasslig känner jag mig inte alls så jag ar inte ett dyft orolig. Provtagningen handlar om att liksom bilen besiktigas varje år kan jag ju hälsokollas vart annat – inget annat. Det mariga är att från 20.00 ikväll får jag inte äta eller dricka eller – och detta är det värsta! – tugga snus. Jag skall som det heter vara fastande fram till dess att de i morgon bitti fyllt sina rör. Först efteråt kan prisen läggas i min mun.

Jag pryder detta sista reseinlägg med samma förraåretbild som det första.
Så var nämligen vädret i förrgår, igår och idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0