vilken succé!!

Ikväll har jag haft kul. Känner mig enormt glad och stolt. Denna gång handlar det dock inte om mina barn eller mitt barnbarn. Jag är glad och stolt ändå över att få ha att göra med de människor som fixat till kvällen med temat Våga älska mångfald som blev en toppenkväll!!

Våga älska mångfald
var (ännu) en mångkulturell och mångnationell grej på folkhögskolan. Vi försöker ha mycket sån´t men denhär gången var allt påhittat och planerat av en grupp elever som utifrån kontakter med organisationen Peaceworks (som bland annat arbetar med volontär-kontakter kors och tvärs i världen) tagit initiativ till att bilda en förening som hakat på projektet Sprid. Med egen motor och givetvis med skolans uppmuntran arrangerade de ett lokalt antirasistiskt och integrationsfrämjande party som drog mer än 60 pers – jag gjorde en snabbräkning.

Hur det var tänkt kan du läsa här (tills folkhögskolans webbsida byter förstainnehåll).
Hur det blev kan du se – med många läckra bilder! – och läsa här.
Piteå-tidningen var också på plats men till den kan jag länka tidigast i morgon.

Och som sagt: Det var en elevgrej med ett 20tal inblandade från flera undervisningsgrupper som på egna initiativ valt att jobba extra med saken mycket utöver schemat.
Sådant är hoppingivande, glädjande och boostar stolthet.

Succé!!


Kommentarer
Postat av: Dessa mina minsta bröder

Verkligen ett trevligt initiativ

2011-11-19 @ 08:26:29
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0