ökentillvaro

Det händer nu inte mycket värt att beblogga!
Ren skriv- och händelsetorka föreligger!
Tillvaron har tagit tanketorka!

Nu är det inte bara i min lilla begränsade bloggvärld det är så att engagerande saker lyser med sin frånvaro. Lokala Världsbladet innehöll idag inget speciellt att ta tag i heller – i vart fall om man bor i Älvsbyn. Tidningen innehöll, förutom en insändare om att Gaza-flottiljens redan tjänat sitt goda syfte, inget som skulle kunna anses debattvärt. Och ingen nyhet med lokal anknytning utom en artikel om gamla Älvsbyfotografier.

Ser jag till tidningen Dagen hittar jag inget heller. Inte heller i Kyrkans Tidning. I radio och TV handlar det om SAAB – igen! – och vilka partier som i opinionsundersökningar dansar på 4%-gränsen. Stimulerar inte min skriv- och läsklåda.

De bloggar jag regelbundet läser – länkar till höger – verkar delvis drabbade av samma torka.

ANDRA BLOGGEN är strikt (Tyra-)filmrelaterad och innehållet råder jag själv över.
böcker om allt är ingen blogg – även om jag via den sökapparaten i pdf-format laddat ner trenne intressanta teologiska doktorsavhandlingar att läsa vad det lider.
folkhögskolan är hemsidan knuten till min arbetsplats som nu i princip är sommarstängd.
kamrat lestander klagade i sitt senaste inlägg att han bara hade haft en läsare en dag.
konfafotboll är den hemsida som ger information om vad augusti kommer att innebära.
minstabröder är den blogg i förteckningen med högst ”debatt”-frekvens. Inläggen är OK men i den bloggens kommentarfunktion repriserar ett antal människor samma attityder och plattityder hela tiden.
pär parbring skriver för sällan!
sandahl trampar på är väl den som söker upprätthålla någon sorts gormar-glöd men så är hans blogg ju mest en proffstyckarblogg och inte så personlig.
stig sundström har skaffat hund.
sven-bertil grahn var länge länkat till en hemsida, numera till hans blogg. Gissar att han går igång mer nu när det blir damfotboll på TV.
tobbe lindahl rapporterar om sina göranden och låtanden vilket stundom skapar visst teologisamtal, framför allt nu om relationen mellan den laestadianska väckelsen och Svenska kyrkan i övrigt.
tyra tales går till barnbarnet Tyras mammas sporadiska skriverier.
ylva sarri har alldeles för glest mellan sina läsnjutiga inlägg.

Ser jag till kategorierna de egna skriverierna sorteras in under befinns torkan kraftig eller total.

Allmänt
handlar om vädret eller annat som inte händer.
Exe-geten bräker numera mycket sällan enär jag inte just nu har någon specifik Bibel-forsknings-läsning på gång.
Farfar funderar glimmar till när gubben träffat Tyra – alltså bara då och då.
Folkhögskola berörs inte i så många inlägg och har nu sommarlov.
Församling är kategorin för kyrkligt nytt och debatt lokalt, regionalt och nationellt. Och där händer absolut ingenting av speciellt intresse! Ganska skrämmande faktiskt!!
Lokalsamhället följer Älvsbyns traumatiska utveckling när något sådant sker vart annat år.
Politik skriver jag bara lite om – då för närvarande mest om Mellanöstern.
Predikan mm är platsen för vad jag säger när jag får sådana uppdrag – sällan.
Predikaren 12:12 kommenterar böcker. Två ligger i röret.
Speciella resor gör jag inte.
Studier för tentamen eller annan form av examination bedrivs inte – för närvarande.

Med detta upprapat upprepar jag inledningen:

Det händer nu inte mycket värt att beblogga!
Ren skriv- och händelsetorka föreligger!
Tillvaron har tagit tanketorka!

RETA MIG!!!


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Då kan han ta och tangentborda ner de tvåochenhalv(?!) utläggningar som inte har kommit bloggläsiushjorden tillgodo än

2011-06-28 @ 10:08:44
Postat av: Tobbe

Hur retar man en så godmodig man som du? Speciellt en dag då du träffat barnbarnet (läser detta onsdag kväll)då kan väl ingenting bringa dig ur fattningen.



Får ta till det enda triumfkort jag har:

"ha, ha dej, jag har fler läsare på min blogg". Senaste tio dagarna har pendlat mellan 52 (bara två gånger under sextio) och 80 (två gånger). genomsnitt per dag: 69,6.



Tji fick du!



Lyckas inte detta trigga igång dig så har jag tyvärr inget annat att bidraga med.



I själva verket så har detta inte alls med dig att göra men jag skriver det här eftersom det är lite skrytigt och skämmigt att glänsa med besökssiffror på sin egen blogg.

2011-06-29 @ 23:29:22
Postat av: bloggaren själv

Rätt har den senaste kommenteraren i det att jag idag är en godmodig typ som inte är lätt att reta upp - eller snarare inatt.

Dock tror jag att även om jag har färre läsare och därmed retar färre så retar jag upp folk - när jag gör det - kring fler olika saker.

Om det nu är någon merit.

2011-06-30 @ 01:14:23
Postat av: Tobbe

Absolut är det en merit. "Alltid retar det nå'n" var ju ett uttryck som en av våra ungdomsvänner ofta använde i yngre dar när han skulle motivera sitt handlande.

2011-06-30 @ 09:29:42
Postat av: Stig Sundström

Sett till statistiken är således Tobbe mera lik Blondinbella, än vad Strömbergsson är...

2011-07-01 @ 12:11:01
URL: http://stigsundstrom.blogg.se/
Postat av: SSu

Händer ingenting i församlingen som är värt att bebloggaär det förvisso sorgligt. Även om jag skulle hävda motsatsen. En fundering över vad det spännande arbetet med boken "Skamfilad" leder till? Frågeställningar om nytt upplägg av konfirmandarbetet? Ny pastorsadjunkt från EFS i Piteå? Tja, jag försöker få igång den nyrakade;-) Om det inte fungerar kan jag väl alltid hävda min åsikt, att Ship to Gaza (stavas det så?) i och för sig gör någonting när de hävdar de svagas intressen. Men nog tycker jag att de ibland provocerar fram ett onödigt vasst våld.

2011-07-01 @ 15:32:50
URL: http://stigsundstrom.blogg.se/
Postat av: bloggaren själv

Jag tror sannerligen att det händer saker i församlingen värt att skriva om. Dock gör ingen det - inte ens de som känner till sakerna bäst. I detta stycke är jag ju (nästan) lika utelämnad åt den offentliga information Älvsbybor i allmänhet får del av - och egentligen är det ganska lite. Det jag kan blogga om är det jag själv erfar, ser, märker och det gör mig ganska begränsad till gudstjänterna - som jag ibland berättar om.



Att skylla israeliskt våld på Gaza-båtarnas aktivister är som att förebrå den vådtagna flickan för att hon hade kjol när hon gick hem. Offret är det som är framför maskinpistolen, förövaren den som han fingret på avtryckaren.

2011-07-02 @ 01:04:45
Postat av: SvBG

Skulle jag gå igång mer på damfotbolls-VM? Njae, jag vet inte... Men läs gärna senaste blogginlägget om bibliska sommarpratare. Jag tror du gillar det...

2011-07-12 @ 22:34:26
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0