inte riktigt lika bra bok

Den 18:e Mars i nådens år 2006 skrev jag här på bloggen – som läsaren säkert minns (?) – om den jätteintressanta boken Gryning över Kalahari av Lasse Berg. Jag hade då orden en sån bra bok!!! som rubrik.

Nu håller jag på med uppföljaren: Skymningssång över Kalahari – hur människan bytte tillvaro. Den är också bra men jag tycker inte den är riktigt lika spänstig och intressant som den förra. Andra boken tar vid där den första slutade det vill säga ungefär när människan som art lämnade samlar och jägarlivet i smärre grupper för att i stället i större gemenskaper sköta boskap och odla jorden. Liksom i den första har författaren intervjuat vetenskapsmän inom evolutionslära, arkeologi och paleontologi och sammansmält detta med sina egna erfarenheter från olika håll i världen.

Inte lika jättevass som ettan, alltså. Men klart läsvärd.


Kommentarer
Postat av: Dessa mina minsta bröder

Intressant du väcker min läslust, ett tips länka till bokförlaget där man kan köpa boken

2011-07-09 @ 10:40:33
URL: http://dessaminaminstabroder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0