äkta siffror!

OBServera hur titeln till detta inlägg påminner om rubriken på det förra. Skiljer sig bara åt vad gäller skiljetecknet – typ. Ett skiljetecken av vikt.

Om ?-tecknet antydde tveksamhet om sakernas verkliga tillstånd betyder !-ditot att jag är alldeles säker på att nuffrorna är rätt så långt jag fattat arrangemanget. Detta sista kursiverade är viktigt för jag kan ju ha gjort något misstag i nån bilaga till min äcklaration men jag är säker på att moralen i siffrorna jag redovisat är äkta! Inge medvetet ljug, fiffel eller försök att ställa saker i en annan dager än vad de skall ha. Även om formuleringen på heder och samvete försvunnit från äcklarationsblanketten anser jag sådana saker är viktiga. Vill inte ha liten heder och rymligt samvete utan hellre tvärtom – även om jag gissar att jag kanske tappat nån mygelmöjlig spänn i vevan.

Vårens hatgrej är i vart fall grejad.
Jag har äcklarerat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0