nestorn död

Jag nåddes idag – i ett personligt meddelande via Facebook – av meddelande från min kusin att hennes pappa, äldre bror till min far, avlidit. Farbror Knut var den äldsta levande som lyssnade till efternamnet Strömbergsson och kom för några dagar sedan att fylla 89 år. Vem som nu är den äldste, om det är pappas yngre och ende kvarvarande bror Kalle eller någon av deras kusiner, vet jag faktiskt inte.

Visst är det vemodigt – givetvis. Men det är också stillsamt. Och nästan gott att trött men medveten i tanken få nå 89 år och somna in med sina närmaste i rummet. Det är minsann inte illa. Vila i frid, farbror Knut.

Bilden hittade jag googlandes på nätet i Hallsbergsnytt från maj 2006.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0