sluta plåta!


Så har vi då varit till Luleå för att för första gången i världshistorien levandes möta eget barnbarn. Tösen sov mest hela tiden så förutom att ta ett par bilder – som av någon anledning blev blåstickiga – att direkt sända till ANDRA BLOGGEN kunde vi äta middag och fika med föräldrarna.

Och så plötsligt hörs från sovrummet ett litet gny!
Farmodern skenade iväg som skiten ur en kanin och farfadern – alltså jag – lubbade efter tätt följd av farbrodern och så småningom i sakta mak barnets föräldrar. Mycket tid till beundran fanns inte då den lilla högljutt tyckte sig vara duktigt utsvulten. Efteråt blev det dock dags för provhållande, bärande och en massa fotograferande. Vad motivet – lilla Tyra – tyckte om detta hade hon svårt att artikulera men med en tydlig (eller slumpmässig) handviftning verkade hon mena att vi skulle lägga av.

En lite märklig känsla är det att återigen hålla en så liten människa i famnen. Det är också märkligt att veta att jag höll den ena föräldern i famnen när han var en lika liten människa som hans dotter är nu.

Stort! – typ.

För att låta något annat tränga sig in i detta inlägg under kategorin Farfar funderar vill jag hasteligen förtälja att vädret denna dag varit toppen, liksom igår. Utöver denna klimatologiska notis kan meddelas att i morgon (lördag) klockan 18 är det tänkt att jag i Vistträsks missionshus skall predika kring temat Gärningarnas betydelse – poäng till himlen? och på söndag klockan 11 över temat Glädjen i Gud. Vad gäller lördagstemat verkar önskemålet om att få det ämnet belyst förfölja mig då jag via SMS har fått nattliga frågor kring det och när jag skulle tala på en ungdomssamling för några veckor sedan var den önskade rubriken densamma. Om söndagens gudstjänst kan tilläggas att den firas med Mässa.

Glad och godmodig är jag alltså på grund av lilla Tyra och det kan ingen ta ifrån mig. Givetvis betyder inte detta att jag slutat vara funderande och kritisk till saker och företeelser i samhället, världen och kyrkan. Visar läsarna bara lite tålamod kommer säkert snart mitt gamla små-gnällande bloggerijag tillbaka men med en ny godmodig sträng på min lyra – på grund av Tyra.


Kommentarer
Postat av: Pär

Oj så fin liten tjej!



Vad gäller blåsticket så kan jag tipsa om att du mest sannolikt haft fel inställning för vitbalans i kameran. Kanske fotat utan blixt i glödlampsljus, och där ställt in kameran specifikt för det. Sedan glömt ändra den inställningen och fotat MED blixt. Då blir bilderna blå, kan jag omvittna... Ställ vitbalansen på automatik så blir det bättre. Tyvärr är det ganska svårt att åtgärda det där i datorn i efterhand.

2010-03-06 @ 11:11:20
URL: http://teologinorr.wordpress.com
Postat av: Kattis

Oj. Pappa Jonatans hårfäste!

2010-03-06 @ 11:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0