22 februari

Rubriken anger dagens datum som blev en händelserik dag.
I korthet kan den sammanfattas enligt följande uppställning:

Madammen i mitt liv firade sin namnsdag vilket jag prydligt glömde bort.
Äldste sonen – Hattifnatten – föddes detta datum för 22 år sedan.
Redan innan nio i morse fick jag tillfälle att avlossa ett av mina favoritpåståenden: Jag får oerhört ofta rätt men märkligt nog får jag mycket sällan ha rätt. Kändes fint att i personalkollegiet få tillfälle att yttra denna ödmjuka självinsikt.
Runt 0900 SMSade yngre sonen – Heffaklumpen som liten – in meddelandet att han tagit körkortet. Fyra barn är således lotsade till förarlicens vilket innebär att framtiden vad gäller ekonomiska utlägg nu ter sig ljus.
Sverige spöade på morgonkvisten Finland i OS-hockeyn.
Damernas sprintstafett ledde till silver för Kalla och Haag.

En bra dag!


Kommentarer
Postat av: LTD

Tja. Inte illa för en vanlig måndag, va?

2010-02-23 @ 21:19:42
Postat av: Ann O Nym

och vad tyckte kollegiet om att den "ödmjuke" prelaten yttrade dessa ord?

sen så är väl chansen numera liten att han själv får nyttja det nya fordonet som inte är så nytt längre...

2010-02-23 @ 22:27:08
Postat av: Hattifnatten

Du får lägga de överblivna pengarna på att skämma bort ditt kommande barnbarn eller denns föräldrar?

2010-02-23 @ 22:42:50
Postat av: Ann O Nym

Då bloggägarn å annan nätdagbok har efterfrågat information om när en viss teveserie av amerikanskt ursprung har säsongsstart på det av ätten Bonnier ägda televisionsbolaget kan jag meddela herrn (och även Lostfanet) att han klockan tjugotreochnollfem den trettiförsta kvällen i den tredje månaden av det tvåtusentionde året efter den Smordes tillblivelse, kan taga plats framför därför avsedd etermediemottagare

2010-02-24 @ 22:27:37
Postat av: bloggaren själv

23.05 den 31/3!

Om den notisen är korrekt återstår då ungefär 49555 minuter till nästa avsnitt av LOST!

2010-02-25 @ 13:00:21
Postat av: Lostfanet

Helt underbart att få bänka sig framför TV:n då! 31/3... Skall högaktningsfullt lägga detta på minnet.

2010-02-25 @ 19:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0