tisdag 26 maj

 Med 66 minuter kvar till kvällens avsnitt av LOST loggade jag in på bloggen för att krysta fram en tisdagsnotering som i förbigående skulle ange hur lång den kvarvarande väntetiden till programstart var/är. Väl inne i systemet där man skriver inlägg, ser statistik osv meddelades jag att signaturen Ann O Nym tio minuter innan efterlyste just det jag ämnade leverera. Alltså hur många minuter som återstår till kvällens avsnitt av LOST. Jag blev nästan rörd...

Då lapp-toppen är en finurlig manick som förmår hålla flera program i luften samtidigt klickade jag på ikonen för ordbehandlingsprogrammet Word i vilket jag nu befinner mig skrivande dessa rader. Det är lite finurligt att göra så eftersom det programmet signalerar när jag stavvar konstigt. Vilket jag stöndom gör.* Detta innebär dock att jag senare, när inläggs briljanta tankegångar nått lämpligt typsnitt, genom klipp-å-klistra-metoden kopierar in min text till bloggen är den rättstavvad.


Igår höll förresten funktionen för korrekt alfabetisering på att krackelera fullständigt. Jag plitade då på ett brev avfattat på det från och med mellanstadiet inlärda engelska språket. Då signalerar Word hela tiden. Alltså sökte jag få programmet att fatta att det var engelska jag försökte skriva och inte konsekvent knasstavad svenska. Så görandes möttes jag av notisen att maskinen ville jag skulle sätta in en speciell skiva för att installera nåt men eftersom jag befann mig hemma och tockenadära skivor till lapp-toppen befinner sig i gråa skåpet på folkhögskolan kom den engelska rättstavningsfunktionen inte att aktiveras. Så hur the speling egentligen blev vet jag inte. Mailade dock härligheten till äldsta dottern - Snuppan som liten - som i sin egenskap av studerande för att bli lärare ibland annat engelska språket lovade att agera språkkonsult. Också en av folkhögskolans språkfröknar försågs i morse med en kopia för att kolla upp det hela. Under stor diskretion.


Varför detta väsen om ett brev?

Jo - Det är som en officiell kontakt eller förfrågan till Norwich stift norr om London. Det är Luleå stifts vänstift och på det som är stiftets folkhögskola planerar vi en resa dit till hösten.


Såg just i e-post-programmets inkorg - ytterligare en programboll maskinen har i luften - att dottern svarat. Läste hennes kommentarer och gissar jag skulle fått ett G - om än syrligt.


Nu har jag skrivit en stund men interfolierat den aktiviteten med samtal med madammen i mitt liv, just inramlad från jobbet. Texten skall nu flyttas till bloggen samt förses med lämplig bild samt tidsangivelse - så att stönandet kan LOSTna.


Tiden är nu LOST minus 27 minuter och 50 sekunder.

Stön-dom är för övrigt vad andra läsare av denna bloggs tisdags-LOST-noteringar brukar avge. TL är initialerna - som exempel nämnt - för en av dessa.

Kommentarer
Postat av: Tomas Olsson

Den resan ser vi fram emot :-)

2009-05-26 @ 22:44:21
Postat av: Tobbe

Nu tycker jag snart att gamle kamraten förtjänar det namn han senast gav sig själv på min blogg: galne kamraten.

2009-05-27 @ 00:00:43
Postat av: Fredrik Norberg

Norwich är en trevlig stad, fin historisk stadskärna och katedralen kommer ni säkerligen besöka och det rekommenderas. Dock såg jag inget som helst tecken på ngn Luleåstiftrelation där... det var helt nytt för mig!



Svårt att hitta boende, typ alla bed&breakfast är nedlagda eller uppköpta av hotell, med påföljande priser!



2009-06-01 @ 13:53:43
URL: http://fredriknorberg.blogg.se/
Postat av: Fredrik Norberg

Glömde att skriva:



Gör ett besök i the Shrine of St. Julian of Norwich, personen som faktiskt är stadens kända helgon!

2009-06-01 @ 13:55:47
URL: http://...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0