fred på jorden


Ära i höjden åt Gud
och på jorden fred
åt dem han har utvalt!

Det var änglarnas sång den stora natten i Betlehem.
När Gud själv lät sig födas som en människa som vi.
Fred är - eller borde i alla fall vara - grundtonen i vårt julfirande.
Både att hålla fred och skapa fred.

Bloggpaus blir det i alla fall nu ett par tre dagar.
Stor-saken - alltså Guds människoblivande - skall begrundas i uppmärksamhetens mitt.
Och familj och släkt skall finnas i uppmärksamhetens mitts omedelbara närhet.

God Jul!! önskar jag alla som under helgen tittar in på bloggen.

Bilden? Det är text målad på separationsmuren i dagens Betlehem.


Kommentarer
Postat av: Johnny Lestander

God jul på dig själv



önskar



Johnny

2009-12-24 @ 01:03:09
URL: http://j-lestander.bloggportalen.se
Postat av: Kyrkvärd i juletid

God Jul !



Man får inte klottra på detta sätt. Ajabaja, hoppas de som gjort det blir avslöjade.

2009-12-24 @ 07:21:06
Postat av: bloggaren själv

Angående "klottret" är det till en del framställt av gästande internationella solidariska konstnärer som arbetat med någon form av konstruktiv tanke. Ingenstans kunde jag läsa "hat-texter" typ "Död åt Israel!" eller något liknande - i vart fall inte på något språk jag förstår. Vilka budskap som finns i "klottret" på arabiska kan jag dock inte säga...

2009-12-24 @ 17:37:53
Postat av: Tobbe

God jul på dig själv, gamle kamrat

2009-12-25 @ 01:58:05
Postat av: Pär

På DEN muren har jag full förståelse för om man klottrar...

2009-12-25 @ 22:30:28
URL: http://teologinorr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0