kort & snabb 3

Shit! Bomber och tunnelbana exploderar över hela stan!

Så löd ett SMS-meddelande från äldsta dottern - som liten kallad Snuppan - den 7 juni 2005 då hon befann sig i London. Värmen eller bomber? blev den aningslöse faderns - mitt - svar, inknappat på skämt. Bomber! Jag är i hemma. svarade tösen, varvid fadern - alltså fortfarande jag - slog på fjerrsynsapparaturen och såg att där gick extrainsatta nyheter med bilder av brandrök från en T-banestation och en urblåst buss. Detta gjorde att jag omedelbart störtade över till den i huset bredvid boende farfadern som minuten innan satt sig framför TV-apparaten för att se på nåt annat och hamnat i samma nyhetssändning. Flickan är hemma i bostaden! Är inte mitt i detta! sade jag varvid farfadern knäppte händerna sägandes sitt ärliga Tack och lov!


Igår när vi låg på stranden skrällde min mobiltelefon och disspläjen visade att det var den äldre av pojkarna - som baby benämnd Hattifnatten - som sökte kontakt. Svarade således och fick rapport om smällar, poliser och att nationella maskerade insatsstyrka just gjort ett tillslag i huset mittemot, synligt genom det köksfönster han delar med sin fastmö. På fästmöns blogg kan direktinrycket avläsas. Luleås två stora tidningar skriver här och här och Lokala Världsbladet har också en rapport i saken.


Familjemedlemmar nära dramatik två gånger alltså.

Och jag som skall till Betlehem och Östra Jerusalem i höst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0