skit-less!!

Till att börja vill jag kungöra för alla läsare av denna min blogg att nu är jag vad rubriken uttrycker. Just det! Läs om den bara! Sju gånger - så ni fattar hur less jag är. I ordens alla och mest konkreta meningar.

I en av kommentarerna till det förra inlägget i vilket jag sjukanmälde mig önskade Torbjörn Lindahl bli besparad ingående rapportering kring mina vedermödor. Han uppmanade till och med mig att hellre skriva något om LOST vilket var ett fåfängt önskemål alldenstund jag om tisdagskvällen var så urlakad att jag somnade från programmet.


Hanna i Kalix uttrycker förståelse och en viss empati med den döfärdige och som den sanna avståndsdiagnosös hon är kungjorde hon exakt vad jag lider av. Och vidhåller sin uppfattning. Och signaturen SvBG bara flatflabbar åt hela skiten.


Till det självömkansfyllda vemod som inställer sig när man märker att ens vänner egentligen skiter i en läggs harmen över att under de fina Påsk-lovs-dagarna tvingats sitta inne med 15 sekunders färdtid till toan. Skit-tråkigt!! Backen öppen och allt. Samt varmt och skönt ute. Nu, när jag börjar komma igen, så blåser det narigt värre. Och snöbyar. Våren kom som av sig.


I och för sig tycker jag att det här med våren är lite överreklamerat. På TV-nyheterna har man i alla möjliga kanaler under drygt den sista månaden alltid för att introducera väderpladdraren formulerat När-kommer-våren?-frågan i ett antal varianter. Det begriper jag inte. Jag fattar inte varför är man så desperat efter vårtecken å sädesärler å starar. På breddgrader där man inte ens har vinter! Skit-prat är vad det är!


Vad har jag då gjort i mitt ynkliga tillstånd?

Sovit. Läst. Sovit. Spelat dator. Läst. Kollat bloggar. Sovit. Läst. Spelat dator.

Samt spolat på toa nittifjorton gånger.


Och till sist i dessa yttersta sekunder knapprat ett inlägg.

Så ni vet att jag lever.

Och återkommer.


Kommentarer
Postat av: Johnny Lestander

Min empati för dig är väldigt djup, undrar om nysningarna där bak har avtagit.



Johnny

2009-04-17 @ 19:13:16
URL: http://j-lestander.bloggagratis.se
Postat av: Tobbe

Skitkul att du är på bättringsvägen!

2009-04-18 @ 01:47:52
Postat av: Andreas Holmberg

Du pekar på ett allvarligt attitydproblem, Stig! Väderrapporteringen dissar vintern fruktansvärt. Jag minns för tre år sen, när en fattig småbarnsfamilj i Bollnäs kunde göra snöänglar 1 april och åka på solig skidutflykt till Gammel-Hults och grilla, hur dom satt på TV och uschade sej åt kanonvädret. Dom där rikisarna som bergis hade varit i Åre hela påsken men nu inte iddes skotta lite snö på garageuppfarten. Och hur skulle man alls stå ut i Norrland om man skulle måste längta till sommarn hela tiden - det där dåliga sparkföret ni vet (OK då Tobbe bra MC-före men ;o)

2009-04-18 @ 08:24:12
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0