länkbyten

I länklistan till höger har några smärre förändringar just gjorts.

simon jonsson hette en länk som nu är borttagen. Simon var den huvudsaklige skrivaren på en pastorsblogg kopplad till Kustkyrkan i Jävre. Då han på den bloggen aviserat att skriverierna inte kommer att fortsätta blir det rimligt att klippa den länken. Egentligen lite synd eftersom det var den enda frikyrkliga länken i min samling och att det på den bloggen fördes intressanta samtal.

lars dahlbäck har kommit till. Lasse var för flera år sedan arbetskamrat på folkhögskolan och är nu präst i Piteå Landsförsamling. Skriver klurigt och om lite av varje.

andreas har inget efternamn - här alltså - men han har en väldigt klurig blogg. Amatörfilosof kallar den unge mannen sig och hans texter är avgjort värda att läsa och fundera kring. Fast man måste ha huvudet på skaft eftersom gossen definitivt inte har sitt huvud enbart som stativ för mössan - som han alltid har på sig.

Till nästan alla mina blogglänkar har jag en relation - åtminstone till de mänskliga. Relationen är att jag bland alla tusentals bloggar valt att läsa just dessa. Prästkollegor har kommit att dominera i listan men då dessa prällar (substantiv) inte bara prällar (verb) - sådana bloggar finns också - utan blandar saker med intryck från det privata, hobby osv finner jag dem subjektivt läsvärda. För egen del.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det gläder mig att jag inte blivit borttagen

2009-04-25 @ 14:16:47
Postat av: SvBG

Apropå att ha huvudet på skaft: tänk så nära det ligger påskaft(on)

2009-04-25 @ 16:20:24
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det är inte så illa att vara utvald av dessa tusentals. Jag tackar ;-)

2009-04-25 @ 17:28:02
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur blir man utvald? ........

2009-04-25 @ 19:50:10
Postat av: Tobbe

Ett sätt att bli utvald (av Stig) kan vara att



1.Vara allmänt okunnig om hur man bloggar



2. Låta Stig inspirera och hjälpa en att komma igång med sin blogg.



Då måste ju Stigt av ren stolthet länka till de bloggar vars blotta existens han i någon mån är skyldig till.



Båda Hanna och jag har kommit med på det sättet. Och då behöver man inte skriva så mycket (se på Hannas blogg) eller vettigt (se på min blogg) utan man har, utan att anstränga sig, en livslång existens på Stigs länklista precis som ett barn som alltid är älskat vad det än gör.

2009-04-25 @ 23:06:53
Postat av: Sommmarmoln

Ja, få äro dom utvalda, som det heter.

2009-04-25 @ 23:28:16
URL: http://sommarmoln.blogg.se/
Postat av: Ann O Nym

Det ser ut som att du får omvärdera beslutet att ta bort länken till pastorsbloggen

2009-04-26 @ 16:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0