berlin II - sniffa rätt på väskan


Står just nu vid någon sorts teminal på Uppsala Centralstation.
Jag är på väg hem och väntar på nattåget som kommer att gå om ungefär en ½timme.

För ett antal år sedan när jag och annan personal reste med Svenska kyrkans grundkurs till Paris kom jag att under hemresan kunna lukta mig fram till min väska. Orsaken till detta var att jag som uppmuntran efter ett hållet föredrag i Svenska församlingen i Paris "arvoderats" med en mystisk variant av en hysterisk fransk ost. Inslagen i fyra plastpåsar aromatiserade den ändå packningen vilket gjorde det bokstavligt möjligt för mig att sniffa rätt på väskan.

Nu har det hänt igen!! Men utan ost.

Väl framkommen till Arlanda befanns min resväska och dess innehåll ha uppsugit vätskan från tvenne under instuvningen eller transporten totalramponerade flaskor smaskigt tyskt öl. Alltsammans luktade som ett bryggeri. Provisoriskt sanerat genom att alla kläder plastpåsein-packats och splittret avlägsnats är det dock i alla fall möjligt att sniffa rätt på väskan.

Kommentarer
Postat av: rumskompis

Det var synd på ölet!

I den meningen att missa målet... Alltså, att målet för ölen var ett annat...

2008-10-19 @ 23:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0