nya länkar och länkar

Jag har lagt till ett par länkar i länksamlingen till höger.
Sven-Bertil Grahn och Pär Parbring är två prästpojkar som befinner sig närmare kusten inom ramen för Pite kontrakt. Jag rekommenderar intittningar på deras bloggar. Liksom i de andra blogg-länks-fallen är det inte säkert att jag håller med om allt som skrivs där men finner det mesta intressant att ta del av.
Hålla med och intressant är inte helt synonyma begrepp. Om man inte vill ha åsiktsmonopol förståss. Då brukar man omge sig bara med personer som håller med och låta andra vara ointressanta. Men det var som mer en parantes. Fast viktig sådan. Så håll till godo.

Som ett tillägg till förra inlägget om andlig nyviktorianism vill jag länka till senaste radioprogrammet Teologiska rummet. Goda ledande intellektuella teologer utan nyviktoriansk Jesusfobi pratar old time religion. Bra.

Vidare: Dag Sandahl bloggar som en kulspruta. Många gånger tänkvärt. Ibland i luften. Flera gånger mitt i prick. Strax efter ½6 i morse - sover aldrig karln!! - skrev han ett inlägg där skillnaden mellan kristen teologi och den förhärskande nyteologin preciseras i ett par pregnanta meningar. Läs Hembygdskalenderbojkott.

Kommentarer
Postat av: SvBG

Tack för reklamen. Det är kanske ett sundhetstecken att du inte håller med om allt. Då skulle man ju få fundera på vad det är för fel på mig (eller dig) ;-)

2008-11-12 @ 21:14:29
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: A

Nä. Jag förstår faktiskt inte vad DS menar i det inlägg du länkar till. Jag må väl vara trögfattad, men jag gillar inte när andra försöker sitta på sanningen och anspela på det, utan att säga rakt ut vad de menar. Som läsare får man bara känslan av att skribenten ser sig överlägsen alla trögfattade stackare.



(Men visst - håller med om att han emellanåt träffar mitt i prick)

2008-11-14 @ 10:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0