champinjonernas liga

Först av allt vill jag i vanlig onsdagsanda deklarera att det nu är 30 minuter kvar till kvällens avsnitt av LOST. Detta skriver jag redan i början av mitt onsdagsskrivande och givetvis är det då betydligt fler minuter kvar än då jag senare skrivit färdigt och publicerar inlägget men tidsangivelsen blir gjord och det är det mest kontinuerliga inläggsämnet på denna min blogg.


Jag ser senare i kväll en kanaldragkamp uppkomma kring familjens tvänne TVmaskiner. Den stora fina nya plattskärmaren har alla möjliga kanaler. Det har åxå den lilla mer oansenliga TVskärmen på nedervåningen. Bägge har en massa men inte samma kanaler. Annat än till en del och kanaleriförhållandet illustreras i vidstående bild*.

Kanal TV4 befinner sig i cirklarnas snittmängd - alltså i det mittersta fältet - och kan med och utan LOSTavsnitt betittas medelst bägge apparaterna. Med Kanal 6 förhåller det sig annorlunda så till vida att den bara kan beses i den stora nya fina ganska dyra teknikprylen med ofantligt mycket bättre bild.


Gissa på vilken kanal champinjonernas kamp sänds i kväll!!


I varenda kanal mellan vartenda program och flera gånger i programmen tjatas och ältas att det i kväll i ryska huvudstaden är en match mellan två champinjoner: Manchestermurklorna och Chelseaskivlingarna. Den yngste hemmavarande sonen och hans väna moder propsar på fotsvampsbolleriet - eller kanske fotbollschampioneriet - på stora apparaten så jag finner mig bli förvisad till husets underdel för att förlora mig i LOST.

Är detta egentligen ett problem att skriva om?
Givetvis inte!! Alls inte globalt!! Eller ens stort!!
Uppenbarligen har det dock förgiftat läsarens läsning ända hit om det är hit han/hon läst.


Veckan har annars inte varit förlorad!! Tvärtom!!


Å arbetsplatsen har vi varit gräsligt produktiva såtillvida att kommande hösttermins upplaga av Svenska kyrkans grundkurs nu till sitt upplägg och sin innehållsdisposition nu är planerad tämligen detaljerat - tredje bilden avbildar på ett oläsligt sätt en del av schemat. Till detta har ett schema också framställts för Bibellinje Polar vilken vi därför kan aktivera bara genom att när erforderligt antal sökanden sökt söka rätt på schemat och börja köra.


Å samma arbetsplats har denna dag innehållit mässa och fortbildningsarbete tillsammans med EFSanställda i Norrbotten och kanske återvänder jag i bloggen i ett senare inlägg till mässans beredelseord med rubriken hängivenhetens löpsteg.


Vädermässigt är tillvaron fortfarande för årstiden kall med skurar av regn, hagel och blötsnö för vilken dag i ordningen ingen kan exakt nämna.



*  Den överststående bilden avbildar en av LOSTfigurerna som figurerat i hela serien ända från start och som på ett figurativt sätt illustrerat flera av mina onsdagsinlägg - allt för att öka läsarens bildning.

Kommentarer
Postat av: Pär

Ja, det är inte lätt i svampskogen... Då nu sexan emellertid sänds ut bland de fria kanalerna i marknätet borde den ju gå att ratta in på de flesta apparater...?

Hursomhelst, på tal om bibelskola... Om ni behöver en färsk fisk i dammen, med nyligen genomgången uppodling till färdig simmare... Äsch, om ni vill ha någon som nyss gått igenom utbildningen till att berätta om detta och livet som präst (eller något liknande) så vet du var jag finns i höst. ;)

2008-05-21 @ 21:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0