kallt och blött










L = läskigt

O = otäckt

S = stressande

T = tryckande


Det är onsdag och därför dags för ett inlägg på bloggen.
Orden ovan står för dagens känslor. Bilden likaså.


Midsommaraftonen skrevs senaste inlägget prytt med porträtt av chief inspector Barnaby. Den kvällen avlöpte i planerat skick inklusive den traditionsenliga brännbollsmatchen. Alla försök att avstå från den bemöttes med intolerans och totalt brist på förståelse. Det är som om brännbollandet på midsommar är någon slags rit som behövs för att garantera tillvarons fortbestånd och stabilitet ytterligare ett år. I religionernas historias värld finns många exempel på dylika tillståndsbevarande riter men att det skulle uppstå en sådan strax bortom våra vinbärsbuskar hade jag väl aldrig trott.


Missommardagen innebar att under instabila väderleksförhållanden omgiven av familjen högtidlighålla 55-årsdagen av min födelse. Ett hårt paket blev det. Massor med mjuka. Bland annat två (!) träningsåveråler. En pik? Fotboll på TV: Ryssland vidare, Holland ut.


Söndagen: Vädret kallt och blött. Fotboll på TV. Spanien vidare, Italien ut.


Måndagens väder kallt och blött. Jag gjorde en resa till Piteå. Själv. För att titta på bilar. Och provköra. Och den ovan nämnda L-O-S-T-känslan började komma krypande. Internetkollande och samråd med madammen på kvällskvisten. Mycket pengar handlar det om. Många slantar.


Tisdagens väder kallt och blött. Beslutet taget och erforderliga bankbesök gjordes. Nytt avsnitt av Morden i Midsomer på kvällen. Tre lik i vidrig engelsk överklassmiljö. Och lården själv boven bland bovarna. Njutbart fast L-O-S-T-känslan mal.


Onsdag - det är idag - är vädret kallt och blött. Om ett par timmar åker jag och äldsta dottern till Piteå för att låta L-O-S-T-känslan nå den avgörande punkten. Jag är så märklig att jag tycker att det känns läskigt, otäckt, stressande och tryckande att köpa ny bil. Eller ny begagnad bil som det egentligen handlar om. Tänk om det är "fel" bil? Skulle man tittat på fler? Borde jag inte begripa mig bättre innan jag handlar? Hur lurad blir jag egentligen? Kanske skulle jag valt den andra?


Läsaren torde här tycka jag är helt borta - rentav LOST.


I alla fall är det fotboll på TV ikväll. Semifinal mellan Tyskland och Turkiet. Hoppas att turkarna kan istanbulla upp alla krafter så att de stadigt ankarar fast sig för finalen.


Om inte de geografianspelningarna gör att läsaren anser mig LOST hjälper inget.


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

kan försöken att avstå brännbollandet bero på att bloggägarn himself är totalt lost i nämnda sport och eventuellt en mästare i tvsport?

2008-06-25 @ 22:29:43
Postat av: Pär

Bilköp är intressant. I början på februari när jag och frun precis fått heltidsjobb båda två for jag iväg på ortens peugeot-försäljare, kollandes på bil för första gången i mitt liv. Kom hem med en 406:a kombi årsmodell -02. Köpte alltså första bilen jag tittade på första gången jag på allvar kollar på bil. Helnöjd, än så länge. ;)



...till saken hör att jag hade viss koll på de modellerna från en del internet-research, och att frun naturligtvis fick köra en liten sväng och godkänna först.

2008-06-25 @ 22:54:14
URL: http://teologinorr.wordpress.com
Postat av: Pär

Vad blev det för något för herr Strömbergsson? Alltså märke, modell, år...?

2008-06-25 @ 22:54:56
URL: http://teologinorr.wordpress.com
Postat av: SSu

Ja, det där med bilmärke och färg är högintressant. Bara så jag vet när jag möter dig på byn, om det är dags att hälsa och så. Fast å andra sidan - oftast går du när jag ser dig. Kanske det blir ändring på det nu?

2008-06-26 @ 08:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0